Haber

Tüketicinin dijital sosyalleşme trendleri markaları yaratıcı olmaya zorluyor

Tüketici dijital sosyalleşme trendleri

markaları yaratıcı olmaya zorluyor

 

Son dönemde yapılan tüketici araştırmaları, dijitalleşme ve tüketicilerin dijital sosyalleşme eğilimleriyle birlikte raftaki ürün ile tüketici arasındaki ilk temas noktasının artık çok kanallı bir bağlantı ağına kaydığını ortaya koyuyor. Karma Grupile 23-24 KasımYeme-İçme Bölümü için İstinye Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenecek. “Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri”Bu araştırmalar doğrultusunda raftaki kalite, tüketici eğilimleri ve sürdürülebilirlik açısından ele alınacak.

Raf deneyimi bir iskeletse, dijital marka deneyimi de bir sınır sistemi işlevi görmeye başladı.

Perakende sektöründe devam eden dijitalleşme süreci ve tüketicinin hızla değişen dijital sosyalleşme eğilimleri nedeniyle artık rafta başlayıp evde biten marka yolculuğundan bahsetmenin mümkün olmadığını söyledi. Karma Küme Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahçekapılı “Küresel tüketici trendlerine baktığımızda şehirleşme, göç, yaşlanma karşıtı, yorgunluk, çevreye duyarlılık, sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve dijital sosyalleşme trendlerinin markaları bu alanlarda yenilikçi olmaya zorladığını görüyoruz. Dijital kanalları yoğun olarak kullanan tüketiciler, satın alacakları marka veya ürünün bu kriterlerden hangilerini karşıladığını hızlı bir şekilde araştırıp uzaktan tartabiliyorlar. Bu durumda ürünü kullanmadan önce yaşanan olumlu ya da olumsuz deneyim, dijital kanallar aracılığıyla hızla yayılabilmektedir.”söz konusu.

Kalite beklentilerini duygusal alanlara kaydırdı

Satın alma öncesi oluşan kalite beklentisi ve satın alma sonundaki memnuniyet düzeyinin tekrar satın almaya dönüşme yolculuğunda subjektif kalite algısı ve beklentisinin tüketici eğilimleriyle şekillendiğinin altını çizen Dr. Euromonitor Piyasa Analisti Burcu Yiğiter“T Tüketicilerin kalite beklentileri son dönemde daha duygusal alanlara kaydı. Bu beklenti iki yönde gelişti: ‘hayatı kolaylaştırmak’ ve ‘hayatı zorlaştırmamak’. Birincisi kalite konusunda beklentilerin çok yüksek olması, ikincisi ise kalite konusunda beklentilerin azalması anlamına geliyor. “Tüketici bir yandan bütçesi doğrultusunda alabileceği kaliteye dair beklentisini azaltırken, istediğinden daha fazlasını harcamak zorunda kaldığı durumlarda beklentisini çok daha yukarılara çıkarıyor.”söz konusu.

Tüketicilerin yaklaşık yüzde 70’i ürün satın alırken hayatlarını kolaylaştıracak çözümler arıyor.

Euromonitor Piyasa Analisti Burcu Yiğiter Tüketicilerin hayatlarını kolaylaştıran marka ve ürünlere yöneldiğini belirtiyor. Araştırmalar tüketicilerin yüzde 70’inin hayatı kolaylaştıracak çözümler aradığını, yüzde 50’sinin ise zamandan tasarruf etmek için daha fazla ödemeye razı olduğunu gösteriyor. Ayrıca tüketicilerin yüzde 28’i iş ve özel hayat arasında denge kurmaya yardımcı olacak çözümler arıyor.

Burada hayatı zorlaştırmayan kalite göstergelerinin devreye girdiğini söylüyor. Karma Küme Satış ve Pazarlama Koordinatörü Sinem Bahçekapılı Markaların tüketicilerin birçok beklentisine aynı anda cevap verebilmek adına sürdürülebilirlik, çevre, dijitalleşme, sağlıklı yaşam ve gelişmiş deneyim gibi trendlere daha fazla yatırım yaptığını görüyoruz. “23-24 Kasım tarihlerinde İstinye Üniversitesi’nde düzenleyeceğimiz ‘Kalite ve Ürün Deneyimi Semineri’, tüketici trendleri ve sürdürülebilirlik açısından raftaki kaliteyi tartışacak, yiyecek içecek sektörünün önde gelen markalarını bir araya getirecek” Uzmanlar ve akademisyenlerle.”söz konusu.

İki gün sürecek olan seminerde, dünyamızın kaynaklarının korunması, besin kayıplarının önlenmesi, tedarik zincirinde uygun uygulama örnekleri, tasarım gibi konular dahil olmak üzere tüketici talebi ve tüketici bağlantısının anahtarları hem sosyolojik hem de ticari açıdan ele alınacak. özel etiket, ambalajın tasarım ve raf ömrü açısından değeri. fonksiyonel gıdaya daha yakından bakmaya hazırlanıyor.

 

Seminer programına ve detaylı bilgiye ulaşmak için: https://www.karmalt.com/kalite-ve-urun-deneyimi-semineri-egitimi

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort